Sabtu, 24 September 2016

Resep Ikan Tongkol Rica-Rica

Hari yang biasanya sudah marjerin menjadi cair berikutnya dan bersedia untuk diproses. Dengan cara ini adalah langkah paling mudah, praktikal dan selamat untuk kesihatan kita. Tetapi Bagaimana jika kita tiba-tiba perlu makanan beku masa terlalu? Juga berdasarkan Resep Ikan Tongkol Rica-Rica kepada keputusan Baca-Baca di laman web USDA (United State Jabatan Pertanian) maka cair makanan beku perlu dilakukan dengan berhati-hati.

Jadi daging (sama ada mentah atau dimasak), produk ternakan, atau produk yang mengandungi telur mula marjerin menjadi cair dan suhu mencecah 40' F atau sekitar 4.44' C maka bakteria yang mungkin wujud dalam makanan akan mula membiak. Makanan atau bahan makanan yang terdedah seperti ini mungkin tidak unfrozen dengan meletakkan ia sahaja di meja dapur, di dalam air panas/suam atau dibenarkan disuhu ruang yang lebih daripada dua jam.

Bahan membuat ikan tongkol rica rica
- 1 keranjang tongkol pindang isi 2
- 5 siung bawang merah
- 2 buah tomat sedang
- 10 biji cabe rawit
- garam secukupnya
- gula secukupnya

Menurut USDA, Terdapat tiga cara untuk selamat Cairkan makanan atau biasanya dipanggil oleh pencairan. Itulah mencairkannya di dalam peti sejuk, dalam air sejuk atau dengan menggunakan microwave. Yuk kita lihat proses satu demi satu di bawah. Wokeh kini kembali ke Resep Ikan Tongkol Rica-Rica kembung dengan herba rica-rica à la Manado. Untuk mengelakkan ikan menjadi goreng, kemudian kekal keras pernah GORENG ikan kembung sehingga overcooked.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar